Cartoonist Lectrr brengt zijn zesde eigenzinnige jaaroverzicht met 'Lectrr graait'

Lectrr graait

Met de lancering van Red Rider is het najaar van 2017 voor cartoonist Lectrr meer dan druk, maar z'n jaaroverzicht in cartoons: dat wordt niet overgeslagen. Voor de zesde keer op rij bundelt hij zijn beste columns uit De Standaard in een ingenieus jaaroverzicht. Eerder brulde, grijnsde, gromde, leefde en stak Lectrr al. Voor 2017 verzamelt hij 285 cartoons in Lectrr graait

Dé gebeurtenis die 2017 tekende en de wereld verbijsterde, is ongetwijfeld de verkiezing van Trump tot president van Amerika. Ook in Frankrijk koos men en zélfs aan de universiteit van Gent is de kogel door de kerk geraakt. We blikten terug op de Summer of Love die 50 jaar geleden toch net iets heter was, we werden om de oren geslagen met fake news en in februari: geen (gratis) alcohol meer (in het parlement). Een welriekende beerput had u nog niet meegemaakt, het Samusocial-schandaal bracht daar geen verandering in. En tornado's en orkanen: die razen ongetwijfeld ook in 2018 nog lustig door.

Gelukkig is er Lectrr, nog steeds redder van het vaderland in humorloze tijden: zo wordt 2017 alsnog een pretje!

Te onhandig voor den bouw, werd LECTRR cartoonist. Ook als stand-up comedian, radiomaker en columnist is hij actief. Zijn cartoons worden vertaald in het Frans, Engels, Zweeds, Noors, Afrikaans, Duits en het Turks. De sloeber werd meermaals genomineerd voor Press Cartoon Belgium, één keertje voor de Stripschapspenning. Daarnaast won hij de tweede prijs op de honderd meter schoolslag. Lectrr was jurylid op het Cartoonfestival van Knokke-Heist en is huiscartoonist bij DStandaard.

Red Rider

Samen met Stedho vormt Lectrr het team achter Red Rider, de vernieuwende stripreeks om te bingereaden als nooit tevoren. De zevende scherf, het eerste album uit de reeks die start als trilogie, verschijnt op 11 oktober. In november en december volgen deel 2 en 3.

Onsterfelijke magiërs bestaan, Ze leven onder ons. Altijd al. Als gidsen. Als bakens. Maar vooral als poortbewakerstegen het ultieme kwaad. Verborgen in tijd en ruimte liggen zeven scherven die samen de sleutel vormen om de poorten van de hel wijd open te zetten.

Red Rider is een eigenzinnige en verrassende interpretatie van Vandersteens Rode Ridder. De queeste is dezelfde, het decor is de verrassing.

DRIE DELEN, EEN VERHAAL

______________________________________________________________________________________________

Lectrr graait
ISBN 9789059088825 | 288 blz. | €19.95 | Paperback