'Cartoons 2018': de beste cartoons van het jaar bij elkaar!

Met de winnaars en een selectie van de genomineerden van het Internationaal Cartoonfestival van Knokke-Heist

De beste cartoons van over de hele wereld staan al 57 jaar centraal op het Internationaal Cartoonfestival van Knokke-Heist. Cartoons 2018 presenteert de winnaars en een selectie van 100 genomineerde cartoons uit de bijna 2000 cartoons die werden ingezonden.

De top van de cartoonisten ging volledig los op het thema 'Toerisme - Groeten uit ...', want vakantie is niet alleen een bron van ontspanning, maar evengoed een actieve vulkaan van ergernis. Of cartoons nu kritisch of ontwapenend zijn, brandend actueel of tijdloos, couleur locale of universeel, ze brengen uiteenlopende visies op de wereld en actualiteit in een taal die iedereen begrijpt. Cartoons 2018 ​biedt bovendien een prachtige waaier aan creativiteit en tekenstijlen uit binnen- en buitenland.

Bewonder de ontwerpen, glimlach, sta versteld of lach jezelf een breuk: dit boek is een blijvend plezier voor jezelf, je familie en je vrienden!​

Cartoonfestival 2018: Toerisme - Groeten uit ...

PERSVOORSTELLING 29 juni (17u, Heldenplein, 8300 Knokke-Heist​)

Het gemeentebestuur Knokke-Heist nodigt je uit op vrijdag 29 juni 2018 om 17 uur voor de persconferentie van 'GROETEN UIT...', de 57ste editie van het Cartoonfestival Knokke-Heist. Graag je aanwezigheid voor 22 juni bevestigen via T +32 (0)50 630 202 of [email protected].

Radio- en televisiepresentator Chris Dusauchoit zal de persconferentie in goede banen begeleiden.

• Verwelkoming door Graaf Leopold Lippens, burgemeester van Knokke-Heist
  • Introductie Press Cartoon Belgium door voorzitter Frank Anthierens
  • Bezoek aan de tentoonstelling in avant-première, in aanwezigheid van curator Christophe Floré en verschillende cartoonisten
  • Receptie en interviewmogelijkheden
  • Einde voorzien om 18 uur

Na de persconferentie bent u ook van harte welkom op de officiële opening en vernissage van 'GROETEN UIT...' om 19 uur.

Cartoonfestival 2018 - zaterdag 30 juni t.e.m. zondag 2 september 2018, elke dag van 10 tot 19u.
Strandpaviljoen ter hoogte van Heldenplein Heist (Knokke-Heist)
​Gratis toegang

Editie 2017 lokte ruim 88.000 bezoekers!

__________________________________________________________________

Cartoons 2018