'De Druivenstreek': de gids bij de nieuwe zomerzoektocht van het Davidsfonds

Bekende inwoners gidsen je door Hoeilaart, Tervuren en Overijse

Na 31 succesvolle edities organiseert het Davidsfonds ook deze zomer de leukste culturele zoektocht van Vlaanderen. Dit jaar wordt het uitzonderlijk druk in Tervuren, Hoeilaart en Overijse: van 2 juni tot 16 september strijkt de Davidsfonds Zomerzoektocht neer in de Druivenstreek en er worden maar liefst 20.000 deelnemers verwacht.

Davidsfonds en de deelnemende gemeenten lichten dit unieke initiatief graag persoonlijk en in detail toe tijdens de persvoorstelling van maandag 28 mei 2018. Meer info: https://pers.davidsfonds.be/. Inschrijven kan nog tot vrijdagmiddag 12u via: [email protected].

Zoals elk jaar hoort bij de uitzonderlijke zoektocht ook een gids: voor deelnemende speurneuzen, maar ook voor wie de streek op eigen tempo wil verkennen.

Acht gidsen, zes gastheren en twee gastvrouwen, leiden je door de Druivenstreek. In Hoeilaart, Huldenberg, Tervuren en Overijse valt zoveel te ontdekken!

Dagbladverschijnsel Nero gidst je door het Hoeilaart van zijn strips en met acteur Walter Baele wandel je er langs de serristenvilla’s. Royaltykenner Kathy Pauwels treedt in de voetsporen van Leopold II in het park van Tervuren en bij de oude renbaan van Groenendaal. Journalist en Afrikakenner Peter Verlinden ontdekt het vernieuwde AfricaMuseum in Tervuren, de gemeente waar tv-kok Jeroen De Pauw je ook de lekkerste plekjes voorschotelt, inclusief een verborgen wijndomein. Bierliefhebbers moeten in Neerijse zijn, bij bierprofessor Freddy Delvaux in brouwerij De Kroon. Wil je na dat uitbundige tafelen iets aan je conditie doen? Poolreiziger Dixie Dansercoer toont in Huldenberg hoe hij in vorm blijft op zijn favoriete routes om te lopen, fietsen of mountainbiken. Radiopresentatrice Heidi Lenaerts trekt haar wandelschoenen aan voor een tocht door Overijse, met af een toe een tussenstop bij de ijsboer.

Stevig inspannen, zalig ontspannen: hier in het hart van Vlaams-Brabant, in de schaduw van het Zoniënwoud, kan het allemaal dankzij de uitgestippelde wandel- en fietsroutes in dit boek.

Anne Peeters schrijft als zelfstandig journaliste voor onder andere Sanoma, De Persgroep, Roularta en Davidsfonds Uitgeverij.

Anne Peeters | De Druivenstreek
ISBN 9789059089235 | 160 blz. | €17,50 | Paperback