'Lekker historisch': een unieke belevingsgids langs de mooiste horecazaken met een geschiedenis

Luc Vander Elst brengt 40 historische panden en hun omgeving in kaart

Op donderdag 2 juni wordt 'Lekker historisch', de unieke gids van Luc Vander Elst, voorgesteld op een al even unieke locatie: Het Goudblommeke in Papier, een Brussels café met een beroemd verleden. Hier vonden de boegbeelden van het Brusselse surrealisme elkaar en kwamen kunstenaars en schrijvers regelmatig over de vloer. Het café is nog steeds een artistiek en literair trefpunt en stelt graag zijn deuren open voor al wie een hart heeft voor gezellig tafelen op inspirerende locaties. Daarom heten we u van harte welkom op deze boekvoorstelling, graag nog even uw komst bevestigen voor 31 mei via [email protected].

Je kent ze wel: die horecazaken die geschiedenis ademen. Een restaurant, brasserie of taverne waar je de sfeer van weleer voelt en beleeft, in zo’n weergaloos historisch kader: een kasteel, een priorij, een brouwerij, een molen, een herenhoeve of een notarishuis. Stuk voor stuk gebouwen die hun verleden en hun onnavolgbare ambiance vandaag combineren met cultuur, genieten en lekker eten of drinken.

In Lekker historisch brengen we 42 horecazaken voor het voetlicht die gehuisvest zijn in zo’n karaktervol gebouw. We laten de muren spreken en gaan op zoek naar wat de horecazaak typeert. Daarnaast krijg je heel wat tips: een suggestie van de chef of een hint voor een mooie daguitstap. Lekker historisch is tegelijk een naslagwerk, een culinaire gids en een reisgids.

De aankoop van het boek geeft je bovendien recht op heel wat vouchers met kortingen die je kunt gebruiken in de horecazaken uit het boek. Wie de vouchers gebruikt, verdient de aankoopprijs van het boek dubbel en dik terug. Enige vereiste: geniet!

Luc Vander Elst begon bij de Vlaamse Landmaatschappij als communicatieverantwoordelijke en is er nu projectleider. Gedurende meer dan 20 jaar bouwde hij er ervaring op rond de open ruimte, waar natuur, landbouw, toerisme en recreatie elkaar ontmoeten. Die expertise gebruikt hij nu ook als freelance journalist.

--------------------------------------------------------------------
Luc Vander Elst, Lekker historisch